Monday, January 23, 2017

Smakprov ur bokserien "DARC AGES - De mörka tidevarven"...

Ett kort citat ur min roman DARC AGES - De mörka tidevarven - Första boken: Uppvaknandet...
-------------------

Lord Damon tryckte på en knapp på sin elektroniska krage, och den inbyggda megafonen förde hans rituella tal ekande över gropen: ”Jag, Bor Wyan den Tredje Damon, överhuvud och stadsherre över Damon City, hälsar mina lojala och kärleksfulla undersåtar, bundsförvanter och vänner. Jag välkomnar de inbjudna familjerna Orbes, Yota, Fache och Pasko.
”Jag förklarar härmed den trehundrasextonde Sommartorneringen för öppnad. Må bäste man vinna!”
Folkmassan tjöt av entusiasm och viftade i luften med små flaggor i rött, blått och svart. Pappersballonger med varmluft släpptes. Musikanterna stämde in med ännu en fanfar. Darc kunde känna temperaturen i luften stiga en eller två grader...
----------------
Bokserien
DARC AGES - De mörka tidevarven finns att låna på bibliotek (som pocket och e-bok), och säljes på Bokus.
Se även:
-Recensioner av DARC AGES i svenska bokbloggar
-Galleri med illustrationer ur bokserien

No comments: