Wednesday, November 02, 2016

Möt mig på SteamCon 5:e november

Jag har blivit inbjuden till Steampunk-kongressen SteamCon i Göteborg i november 2016.
Jag skrev också ett bidrag till SteamCons novelltävling.

Tyvärr hinner jag bara vara där på lördagen den 5:e november... och ska delta i paneldebatten om Steampunk i filmens värld.

För att göra ett gott intryck har jag fixat korrekt kostym med accessoarer. (Och jag brukar annars aldrig klä ut mig -- mitt klädskåp består till 90% av svarta t-skjortor...)

Till exempel har jag dessa små ting 
(OBS! Fickpluntan är tom -- SteamCon är en alkoholfri tillställning):
Och den här lilla saken (kan du se delen som kommer från en vattenslang?):
Och denna modifierade leksak med inbyggda ljus- och ljudeffekter (lägg märke till den falska "patinan"): 
...samt en liten följeslagare, som kan rulla omkring av egen kraft (fast inte särskilt fort)... 
Får jag presentera BB-1888:

Jag tar också med mig några exemplar av mina böcker, som jag hoppas få signera och sälja. 

Se även: SteamCons Facebook-sida
------------------------------------------------
FOTNOT (7 nov. 2016): Min rapport från SteamCon 2016 finns att läsa HÄR.

No comments: