Friday, August 12, 2016

Intervju och recension i bokbloggen Emmas Krypin: "A.R Yngve – Sci-fi författaren med stora drömmar"

Bokbloggen Emmas Krypin har intervjuat mig:

A.R Yngve – Sci-fi författaren med stora drömmar

Citat:
Hur fungerar ditt arbete med illustrationer och skrivande? Sker det samtidigt eller var för sig?

ARY: Det varierar. I fallet med trilogin DARC AGES kom illustrationerna till så här. Först ritade jag några bilder och skisser av huvudpersonerna, för att få en bättre uppfattning om dem. Så redan innan jag skrev den första boken i serien visste jag exakt hur huvudpersonen såg ut.

Sedan skrev jag ett detaljerat synopsis där illustrationer ingick — personer, miljöer, kläder, rustningar, robotar, mutanter etc. Och medan jag skrev boken, gjorde jag svartvita illustrationer till enskilda kapitel.

Nu för tiden brukar jag skriva boken innan jag illustrerar den — men bilderna finns ”visualiserade” i min hjärna redan när jag skriver. Jag tänker ofta ut en historia som en film.

-------------------
Läs hela intervjun HÄR.

Emma har också gett min bok DARC AGES - De mörka tidevarven - Första boken: Uppvaknandet en kort recension:

"Det här var något helt nytt för mig och jag tycker det är kul att prova att läsa nya gener, man kan ju hitta guldkorn! Uppvaknandet är en lättläst och spännande roman."

Tack Emma! Hoppas du gillar fortsättningen.

No comments: