Friday, May 20, 2016

Om läsarpost...

Det var länge sen jag fick post från läsare.
Jag vet att mina böcker blir lästa, men det gör inte utslag i form av mejl från dem som läst böckerna.
Är detta typiskt för vår tid?

John-Henri Holmberg kommenterade på Facebook:
"Ja, det har blivit betydligt mindre vanligt. Efter fjolårets bok om Häpna! har jag fått två brev, vilket jag tyckte var imponerande. Andra böcker på senare tid har givit färre. Skälet till minskningen är väl gissningsvis att mycket få numera alls skriver brev, och att de som möjligen får impulsen att höra av sig om de inte snabbt hittar en epostadress struntar i att alls skriva. Men som sagt är det här bara min erfarenhet, och gissning."

Är det bara de mest bästsäljande författarna som får läsarpost numera?

Om du har läst nån av mina böcker och vill skriva en rad om det till mig, så finns jag på Facebook -- eller skriv till aryngve [snabel-a] g m a i l [punkt] c o m.

No comments: